dinsdag 15 april 2014

'even iets tussendoor'

Of ik een vliegengordijn wilde maken.. en niet zomaar eentje.. nee, die uit het leuke boek, Haken & Kleur. Oké, dat wilde ik wel.. aan de slag dus..CAL deken even opzij (loop maar 1,5 week achter hoor, valt mee ;)
Het bovenste stuk, dat was het leukste om te maken.. nou ja, behalve de laatste toer, dat waren heel veel eindjes die weggewerkt moesten worden..
Heeeeel veeeel sliertjes.....ik heb overigens niet alleen aan de onderkant kralen gedaan, maar over de hele sliert verspreid, vond ik leuker ;)  
In totaal 10 bloemenslierten, vond ik genoeg
alles gesorteerd om ze één voor één met de hand vast te maken, netjes verdelen over het geheel.. 

de onderkant, echt zo'n leuk gezicht bij elkaar (wat grotere kralen, houden de slierten mooi strak naar beneden, wel even laten 'uitzakken' en dan pas bovenin vastmaken, één nachtje ofzo)

en tada... niet zo'n geweldige foto, maar ik had geen plaats om hem op te hangen! Hoop dat jullie het een beetje kunnen zien.. 
deze is iets beter van kleur
en hij is al weer weg.. ik heb er helaas niet lang van kunnen genieten, maar.. ik ga vol goede moed aan de volgende beginnen en eentje die zelfs nog groter is! ;)
wordt vervolgd!
liefs, Nancy

16 opmerkingen:

  1. Prachtig Nancy! Daar is de ontvanger van heel blij mee. Ik loop trouwens al wel een maand, of meer, achter met de deken. Heb er even geen zin in, komt binnenkort wel weer hoop ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gaaf, ik heb hem eigenlijk ook op mijn to-do-lijstje staan, maar ik zie zo op tegen de slierten maken. Maar je hebt mij wel weer een beetje meer over de drempel gekregen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk fleurig vliegen gordijn. Die kan het hele jaar wel hangen. Lekker vrolijk. haha

    Groetjes, Agnes.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ohhh wat een schitterend gordijn,ik zou hem zo willen hebben...heb het boek ook,wie weet ooit,maar zie ook tegen de slierten maken op,ha,ha

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oooo prachtig, staan ook nog op mijn lijstje :) lieve groetjes Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw, echt helemaal geweldig! Wat een werk, maar dan heb je ook wel wat; helemaal super!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wow, leuk zeg! Dat ziet er heel erg vrolijk uit. Nu maar hopen dat de vliegen hem niet willen bewonderen, hihi. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Vreselijk leuk geworden, Nancy! Maar wat een werk, want volgens mij heb je allemaal koordjes zitten haken...
    De kralen maken het bijzonder en zolang het maar in de kleur van de sliert is, is het goed... Wat een leuke creatie is het geworden!

    groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk hoor. Hier echter geen optie met 2 poezen in huis. ;-)

    groetjes
    Patricia x

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wooow, Nancy, that's stunning!! ♥ I'm so thrilled. Really great job! I would love to have such thing for my balcony door, too, but no chance due to my kitty ;-). Thanks a lot for your nice comment on my socks and have a wonderful Easter weekend!!
    Nata

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wauw, geweldig!
    Wat een werk zeg maar echt super mooi geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. What a great idea and bright cheery colours!

    Just found your blog and am your newest follower c'',)

    Birgitta xx

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een reactie achterlaat!