woensdag 22 januari 2014

crochet along week 3

Mijn katoenen tot nu toe, netjes op schema van de crochet along... (van het kleurenschema klopt al niet veel meer, maar ik vind de kleuren nog steeds mooi en dat is al heel wat op zich ;)
ik kon het niet laten met het acryl opnieuw te beginnen.. ik kocht er een ander kleurtje bij, heel erg donkerroze, tegen het rood aan (kersenrood?) van de Wibra, de Saskia wol. Deze voelt veel dikker aan, ook stugger, maar geeft de deken wel een mooier effect, vind ik.. en daar ben ik nu zo ver mee..(ik houd me niet aan de volgorde van de Engelse deken, maar doe gewoon wat ik leuk vind)
Ondertussen dus al mijn 'derde'.. (mijn dochter vroeg me, 'hoeveel dekens ga je nog maken?' Ik heb er echt al 5 opgezet!) Ik had met uithalen en zo onderhand al een hele deken (nou ja bijna ;) af kunnen hebben, maar ach, we blijven bezig zo, toch?!
Overigens nog een leuk patroontje van een colsjaal gevonden, (hier) en daar ook maar mee aan de slag gegaan. Erg leuk om tussendoor te doen en het effect van het katoen ertussen is zo leuk. Ik heb alleen dikkere wol gebruikt zodat hij wat warmer wordt. Het origineel is dus veel wijder! De mijne wordt nog wel wijd, ik houd niet van strak, toch eens andere foto maken, ahum ;) maar niet zo als het origineel. Oh ja en haaknaald 12. 
liefs, Nancy

7 opmerkingen:

  1. Zo, jij bent lekker bezig! Leuke combinaties heb je gemaakt. Ik vind het moeilijk in beelden hoe het eindresultaat zal zijn, er zijn zoveel kleur-volgordes mogelijk. Ik was stiekem met het Catherine wheel begonnen maar weet niet of ik dat mooi vind. Misschien nog even oefenen op een proeflapje. Haak ze!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een activiteit, leuk wordt het allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh Nancy, wat een stevig haakvirus heerst er bij jou! Ik kan me ogen niet geloven, maar het staat er toch echt: 5 opgezette dekens!
    Leuk dat je zelf de volgorde van de randjes bepaald. Heb je de linken bij mijn bericht ook gezien? Er zijn een paar dekentjes die er erg op lijken, en daar zitten een paar andere en hele leuke steken bij!

    Veel haakplezier!
    Groetjes van Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo, dat gaat lekker zeg! Van verveling geen sprake zo te zien :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De katoenen versie wordt ook een winner. Ik ben wel benieuwd als je straks dat Katarinawiel gaat haken in katoen of dat dan ook zo strak blijft als de rest of dat het misschien ook wat oneffener wordt (wat ik niet negatief bedoel, want ik vind je acryldeken nog steeds top, maar ik merk dat het bij ook zo uitziet).
    Go with the flow ...

    Groetjes
    Patricia x (pats-ditjes-en-datjes.blogspot.be)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wow, 5 dekens :)
    Het is ook wel leuk, al die verschillende kleuren en motieven. Daar wordt een mens toch helemaal blij van!
    Veel plezier met haken.

    lieve groet,
    Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
  7. 5 dekens?? hahaha dekbedden weggedaan??
    ik snap het volkomen hoor.. het is zo leuk om een deken te zien groeien.. en zo moeilijk om keuzes in kleuren te maken.. 1 kleur.. of 10?? hoofdkleur blauw of rood??enz enz
    ze zullen ongetwijfeld alle 5 schitterend worden!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een reactie achterlaat!