donderdag 6 maart 2014

crochet along blanket(s)

Bijna vrijdag, dus nog gauw een update! Ik ben nog niet helemaal bij, maar dat komt goed ;) Vooral omdat ik zaterdag naar de 
'Kun je haken, haak dan mee-middag! ga! 
Aanstaande zaterdag 8 maart hebben namelijk diverse winkels op verschillende locaties door het land hun workshopruimte hiervoor ter beschikking gesteld van 13.00 tot 16.00! Ik zelf ga naar Stoffen&Stiksels in Hoogerheide! Op de blog van Jolande kun je vinden waar alle middagen gehouden worden. Ik heb er erg veel zin in, maar ben ook erg benieuwd, want ik ken er niemand! Maar de winkel zelf is erg leuk.. dus daar vermaak ik me zeker wel ;) 
En ja, wat neem ik mee.. mijn deken uiteraard!! Echter, zijn het er onderhand toch 3.. ben ik mee gaan doen met de ronde, jawel!! (lees er hier mee over)  en ben ik met een mini begonnen ;) Ik kon echt niet aan nog een deken beginnen en ik wilde eens iets maken met haaknaald 1,5 .. dus, waarom niet een mini-CAL-deken! Ik loop wat achter met de mini, maar dat komt nog wel goed! 
Het is de bedoeling dat de ronde 82 cm doorsnede wordt met catania/phildar 3 en haaknaald 3, maar uiteraard kun je hem zo groot maken als je zelf wilt! Ik ben nu bij met het patroon en vind hem erg leuk worden! Niet als deken, maar als tafelkleed of zo... Mijn kleurtjes; rood, roze en nog eens roze! ;) 
Dan de dekens! De linkse is bij, de andere twee nog niet. De meest rechtse gaat ook geen hele deken worden, heb ik besloten. Deze is gehaakt met haaknaald 3,5 (4) en gaat echt te zwaar worden,vandaar de andere dekens hoor ;) Je ziet het verschil tussen links die met haaknaald 4 (4,5/5) zijn gehaakt. Die zijn veel losser en een stuk lichter. Wat het dan gaat worden, dat zie ik nog wel, voorlopig word ik alleen al erg vrolijk van de dekens zelf ;) Oh ja, mijn uilendeken ligt even stil, evenals de acryl, maar.. wordt vervolgd! 
Ik ga gauw verder en hoop jullie maandag alles te kunnen vertellen over de CAL-'meeting'! 
liefs, Nancy

13 opmerkingen:

  1. Wat leuk dat je de ronde versie ook doet. Het lijkt mij ook leuk maar eerst maak ik de 'gewone' af. Veel plezier bij de haak-meeting, gaat vast gezellig worden. X

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Aj, nóg meer dekens... ;) Superleuk! En de ronde wordt ook errug leuk! :) Eens bedenken of ik daar ook aan wil beginnen...
    Alvast heel veel plezier zaterdag!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super leuk een ronde. Misschien zelfs wel leuker dan een gewone deken!
    Veel plezier zaterdag! Hopelijk gaat het dan wat beter met je rug! X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk hè? Misschien voor jou ook beter ;) En dank je.. gewoon niet te lang zitten en zit flink ingetaped, komt goed! liefs, Nancy

      Verwijderen
  4. Kijk dat vind ik nog eens origineel: de Cal het rond en in miniformaat! Grappig zeg, dat heb ik nog nergens gezien. Nu volg ik ook niet alles rond die dekens, maar kom het wel heel veel tegen op allerlei blogs etc die ik volg. Ik ben zelf 2 weken geleden begonnen met een klein kleedje op naald 1,75 omdat ik een oud bolletje fijn garen van Omi kreeg. Nu 2 bolletjes fijn garen besteld om nog eens wat te kunnen priegelen. Wie weet begin ik dan ook nog eens aan het cal patroon! :) je brengt me op ideeën, hihi. Groetjes en succes met het afmaken van al die projecten!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk hè, met dat kleine 'garen'?! Vond ik nou ook ;) Jij ook succes!! liefs, Nancy

      Verwijderen
  5. Heel mooi allemaal Nancy! Je bent er lekker druk mee :-)

    Veel plezier zaterdag, het wordt vast enorm gezellig (kan haast niet anders als jij er bij bent ;-) )

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ooo leuk Nancy ik vind de ronde gewelig lieve groetjes en veel plezier Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel mooi, de ronde is wel erg apart, ik vind de kleurtjes ook zo mooi.

    Gr. Willemina.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ben benieuwd naar je avonturen morgen. Veel succes

    Groetjes
    Patricia x

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nancy, ik vind ze allemaal prachtig. Wat een werk, je bent een bikkel!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. So beautiful blankets!! My favorite is the round one ♥. Greetings & have a nice week!
    Your new follower Nata

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een reactie achterlaat!